Voor Veeportaal en DGZ Online: klik op 'MIJN DGZ'

Kies je dier

Zeggen dat 2020 een bijzonder jaar was, is een open deur intrappen. Het jaar begon veelbelovend, met de ondertekening van de intentieverklaring tot samenwerking met zusterorganisatie ARSIA en de erg succesvolle Agridagen in Ravels, waar we voor de tweede keer de DGZ Bioveiligheid Awards uitreikten aan een aantal gewaardeerde ambassadeurs van de visie waar DGZ voor staat: preventieve gezondheidszorg. En toen was er Covid-19.

DGZ kon operationeel blijven, weliswaar met een aantal beperkingen: zo waren er weinig tot geen bedrijfsbezoeken en verschillende geplande projecten werden on-hold gezet. Bovendien stelden we op vraag van de overheid 3 van onze nieuwste PCR-toestellen beschikbaar om coronatesten uit te voeren. Telewerk werd, als de functie het toeliet, verplicht en digitaal vergaderen werd - met vallen en opstaan - het nieuwe normaal. Door het accuraat ingrijpen van het management en de directie zijn we er met zijn allen in geslaagd om de operationele resultaten op een vergelijkbaar peil te houden als in een ‘normaal’ jaar.

De moeilijke coronatijden hebben DGZ nóg meer gemotiveerd om de Vlaamse veehouders, samen met hun dierenarts, te ondersteunen om met gezonde dieren én goede economische resultaten bij te dragen aan veilig voedsel voor de consument.
Marcel Heylen, voorzitter DGZ

De kernprocessen van DGZ en MCC werden verder op elkaar afgestemd en de operationele leiding werd eenduidig ingevuld: daarmee werd de integratie met MCC verregaand afgerond. De synergie die we hiermee realiseren, kunnen we doorvertalen in het voordeel van de klant.

Corona heeft natuurlijk een impact gehad op onze werking maar het heeft de medewerkers en het bestuur van DGZ nog meer gemotiveerd om, ook in moeilijke tijden, de missie van onze organisatie waar te maken. Namelijk onze Vlaamse veehouders ondersteunen om met gezonde dieren hun boterham te verdienen en zo een (belangrijke) bijdrage te leveren aan het bezorgen van gezond en veilig voedsel aan de consument!

Je kunt het jaarverslag downloaden via onderstaande link. Ontvang je graag een gedrukt exemplaar? Stuur dan een e-mail met vermelding van 'Jaarverslag 2020', jouw naam en adres naar helpdesk@dgz.be.

We wensen je veel leesplezier!