DGZ blijft ondersteunen in gebruik van nieuw Sanitel-platform
De overdracht van Sanitel naar een nieuw platform (de Cloud) is moeilijker verlopen dan verwacht en heeft geleid tot een aantal fouten in de toepassing. Hierdoor loopt tot op vandaag nog niet alles zoals het hoort. DGZ doet al het mogelijke om veehouders en dierenartsen te ondersteunen om de impact voor hen zo laag mogelijk te houden. Wij hebben echter niet alles zelf in de hand. De meerderheid van de signalen die aan ons gemeld worden, gaan door naar het FAVV die alle meldingen van alle betrokkenen bundelt en verder coördineert met de ICT-beheerder van SANITEL.
Het herstel van de fouten die ontdekt worden, wordt aangepakt op basis van een prioriteitenlijst. Wekelijks worden correcties doorgevoerd in Sanitel, soms helaas met nieuwe problemen tot gevolg. Bij DGZ en ARSIA werken we continu om alle meldingen die we ontvangen indien mogelijk zelf op te lossen, en zo niet door te geven aan het FAVV die ze opneemt met de ICT-beheerder in een prioriteitenlijst.
De voorbije periode hebben we waar mogelijk zelf verschillende acties of tussentijdse oplossingen uitgevoerd om de impact in de dagelijkse activiteiten van veehouders en dierenartsen zo laag mogelijk te houden. Je kunt erop rekenen dat we dit zo lang als het nodig is blijven doen. Contacteer ons dus gerust als je tegen zaken aanloopt via onze gekende kanalen: helpdesk@dgz.be of 078 05 05 23.