Tussen maandag 16 juni en 19 september 2025 is onze helpdesk elke werkdag telefonisch te bereiken van 8.30 uur tot 14.00 uur. Uiteraard kun je ons ook altijd een mail sturen of ons bereiken via het contactformulier op onze website. De openingsuren van het loket en onthaal blijven ongewijzigd: die zijn elke werkdag open van 8.30 uur tot 17.00 uur.

078 05 05 23
Kies je dier
Kies je dier

Vanaf 1 februari 2022 zal bij DGZ Labo elke autopsie op eenzelfde manier aangevraagd worden, ongeacht of dit dossier deel uitmaakt van een verzekeringsdossier of niet. Alle autopsies worden immers op eenzelfde manier uitgevoerd, namelijk als een kwaliteitsvolle standaardautopsie. Daarom verdwijnt de optie om een verzekeringsautopsie aan te vragen op het aanvraagformulier. Wil je het autopsiedossier aanvullen met een fotoverslag? Geef dit dan duidelijk aan vóór de autopsie wordt uitgevoerd op het aanvraagformulier.

Wat houdt een fotoverslag in?
Na de autopsie worden de foto's verwerkt tot een fotoverslag dat wordt samengesteld op basis van de bevindingen tijdens de autopsie en onder verantwoordelijkheid van de dierenarts die de autopsie uitvoert. Dit fotoverslag wordt in de vorm van een pdf-document naar de aanvrager verstuurd (als deze de eigenaar van het dier is, zal dit document na schriftelijk akkoord van de eigenaar naar de betrokken dierenarts worden gestuurd). De kosten voor dit fotoverslag zijn voor de aanvrager.

Heb je hier nog vragen over, neem gerust contact op met DGZ via helpdesk@dgz.be of 078 05 05 23.