Tussen maandag 16 juni en 19 september 2025 is onze helpdesk voortaan elke werkdag telefonisch te bereiken van 8.30 uur tot 14.00 uur. Uiteraard kun je ons ook altijd een mail sturen of ons bereiken via het contactformulier op onze website. De openingsuren van het loket en onthaal blijven ongewijzigd: die zijn elke werkdag open van 8.30 uur tot 17.00 uur.

078 05 05 23

  
Quarantainebedrijf (> 5 km van het beslag)

Een quarantainebedrijf is gelegen op minstens 5 kilometer van je beslag. Deze locatie moet je laten registreren in Sanitel via het registratieformulier. Het quarantainebedrijf krijgt vervolgens een eigen beslagnummer toegekend.

Alle verplichtingen met betrekking tot identificatie en registratie die gelden bij verplaatsingen tussen twee varkensbeslagen zijn van toepassing.

Isolatiestal (< 5 km van het beslag)

Een isolatiestal is gelegen binnen een straal van 5 kilometer van je beslag. Deze locatie wordt eveneens geregistreerd in Sanitel, maar krijgt geen eigen beslagnummer. Via het formulier isolatiestal laat je deze locatie koppelen aan je varkensbeslag.

Je kunt ook eenzelfde isolatiestal gebruiken voor meerdere beslagen waarvoor je verantwoordelijk bent. Hou er wel steeds rekening mee dat het vorige lot al uit de isolatiestal moet vertrokken zijn vooraleer je er een nieuw lot varkens laat in toekomen.

Bij afvoer van de varkens vanuit je isolatiestal naar de inrichting van bestemming identificeer je de varkens meteen met een identificatiemiddel van de bestemming.

Opgelet: deze manier van identificeren kan pas na bevestiging van de registratie van je isolatiestal in Sanitel.