Tussen maandag 16 juni en 19 september 2025 is onze helpdesk voortaan elke werkdag telefonisch te bereiken van 8.30 uur tot 14.00 uur. Uiteraard kun je ons ook altijd een mail sturen of ons bereiken via het contactformulier op onze website. De openingsuren van het loket en onthaal blijven ongewijzigd: die zijn elke werkdag open van 8.30 uur tot 17.00 uur.

078 05 05 23

De filmpjes op deze pagina zijn telkens stukjes uit het webinar dat DGZ op 20 april 2022 organiseerde voor handelaars en vervoerders waarin we hen wegwijs maken in de nieuwe wetgeving identificatie en registratie rund.

Om de filmpjes in een groter venster te bekijken, klik je eerst op het filmpje dat je wil bekijken en dan klik je rechtsonder op "YouTube". Het filmpje opent dan op die site waar je voor de optie volledig venster/full screen kunt kiezen.

Situering van de nieuwe wetgeving
Mag een rund vertrekken zonder document?
Hoe aankomst en vertrek registreren?
Nieuw KB samengevat
Op papier of digitaal werken?
Hoe zien de nieuwe documenten eruit?
Een aantal nieuwigheden toegelicht
Extra info FAVV
Omschakeling naar nieuwe documenten
Hoe kom ik aan de nieuwe documenten?
Verdere digitalisering

Andere webinars

DGZ organiseerde ook informatieve webinars voor rundveehouders en voor vleeskalverhouders. De filmpjes van die webinars vind je via onderstaande linken. Op de pagina van het webinar voor rundveehouders vind je ook de antwoorden op de vragen die tijdens deze twee webinars aan bod kwamen.